RESUM DE LA REUNIÓ MANTINGUDA AMB
LA CONSELLERIA
DIA 11-12-2019
En primer lloc informar-vos que la reunió va començar a les
10:30h. i jo vaig haver de partir a les 13:30h., hora en què només s’havien
tractat 6 punts dels 11 que estaven a l’ordre del dia. No hi havia ningú que
moderàs i el tema del transport va ser pràcticament un monogràfic de les
associacions d’Eivissa que varen comentar un a un totes les incidències
“individuals” i “personals” de centres i/o alumnes, això va fer que aquest tema
s’allargués massa.
Dit això, aquí teniu el resum dels punts tratats fins que
vaig partir.
1.- MODIFICACIÓ DE LES INSTRUCCIONS SOBRE EL CONTROL DE LA JORNADA DEL
PROFESSORAT.
Els propers dies sortirà una resolució del Conseller que
introduirà modificacions en quant a l’eina que s’ha d’utilitzar per fer el
marcatge. L’eina validada per la
Conselleria seguirà essent el GESTIB, però es donarà opció,
als centres que vulguin utilitzar, una altra eina que faci la mateixa funció a
que puguin fer-ho. Els centres que optin per una eina diferent al GESTIB
haurà de ser validada per l’inspector/a del centre, que farà el seguiment del
seu ús i l’eficàcia.
2.- AVALUACIÓ DE LA FUNCIÓ DIRECTIVA
Enguany hi ha 35 directors per avaluar.
Volen empoderar l’eina d’autoavaluació de centres que han
dissenyat i que ja hi ha centres que l’han emprada. Ha de servir per comprovar
el funcionament del centre i si té la qualitat necessària per millorar la
formació dels alumnes.
Però per no variar, els primers en què s’utilitzarà, de
manera sistemàtica aquesta eina, serà en l’avaluació dels directors (ja
enguany). L'objectiu és per millorar i no per fiscalitzar.
L’eina té 4 nivells:
Dos inspectors aniran al centre i passaran qüestionari a:
professorat
famílies
alumnes ( secundària)
S'avalua amb una rúbrica.
El calendari per passar l’eina serà de gener a febrer, ja
què dia 4 de març ha d’estar acabada, perquè després han de tenir temps de
treure el concurs.
ADIPMA demana si el director avaluat se li demanarà per les
dificultats que ha tingut per dur endavant el seu projecte en quant a recursos
i professorat.
La resposta, tant dels caps de planificació com del cap
d’inspecció, va ser que el tema de l’avaluació dels docents era molt delicat i
complicat perquè els sindicats eren molt reacis.
Exposen que s’ha avançant molt en el tema de l’avaluació
dels funcionaris en pràctiques i dels funcionaris interins. És una tasca que
s’haurà d’anar implantant però de manera paulatina perquè és un tema complicat.
ADIPMA, demana que a la propera mesa sectorial
recordin als sindicats que els directors TAMBÉ SOM DOCENTS i que mai sentim la
funció dels equips directius defensada per ells i que sempre tenim la impressió
que ells no ens tenen per tal.
El president de secundària ADESMA, va dir que el calendari
del procés feia que s’hagués d’avaluar abans que el projecte hagués finalitzat,
també que això suposava que les dates per redactar un nou projecte hagin de
començar quasi un curs i mig abans.Si això es canviàs es podrien recollir
millor les propostes de millora.
Planificació valora la proposta i l’estudiaran.
3.- FORMACIÓ DIRECTORS
La formació inicial es manté
pràcticament igual.
On han introduït canvis per
millorar la qualitat és el curs d’actualització, especialment a primària perquè
han recollit totes les queixes que es varen donar de les formacions
d'actualització anteriors i evitaran que es repeteixin. Vendran ponents de
qualitat.
ADIPMA proposa que s’haurien de
replantejar els continguts per orientar-los cap a la innovació i el lideratge
pedagògic.
4.- TRANSPORT ESCOLAR A LA PART FORANA DE MALLORCA I EIVISSA
De Mallorca varem parlar poc.
En quant a l’ús del servei dels
ensenyaments post-obligatori ( FP, BAT…) l’ús queda subjecte a les places que
queden buides una vegada han col·locat tot l’alumnat d’ESO.
Degut a l’augment progressiu i
constant d’aquest alumnat ESO, fa que les places pels nivells superior quedin
molt reduïdes.
Ara queden 2 anys per acabar la
licitació que tenen, estan cercant vies per entrar els POSTOBLIGATORIS.
Els pagaments es fan per seient
ocupat. És un tema del tipus de contracte.
La casuística és molt variada
entre municipis i necessiten estudis molt individualitzats.
Una vegada es signa una noval
licitació (de moment) no es poden fer canvis ni demanar més busos a la
companyia. Duen uns anys fent feina amb Conselleria de mobilitat i ens alguns
casos s’ha arribat a acords per l’ús de serveis públics.
5.- INCOMPATIBILITAT ENTRE ELS PROGRAMES DE
REUTILITZACIÓ DE LLIBRES I EL PROGRAMA DE NOVES TECNOLÒGIES
De cara al proper curs hi haurà
canvis perquè ara per un problema de contractació hi havia un sòtil de despesa
que fitxava un tope a invertir en cada una d’aquestes partides.
El disseny de l’actual programa
de reutilització no va d’acord amb l’actual model d’innovació que s’implementa
a molts de centres, per tant canviaran el concepte i s’obriran més
possibilitats a què es pugui dedicar la partida econòmica.
S’haurà de justificar quins
llibres són realment per fer reciclatge perquè hi ha famílies que es queixen
que el seu centre fa anys que ho fan i ells segueixen pagant el mateix.
Es podrà destinar a comprar
material digital.
El programa TAC deixarà de
funcionar com a tal, cerquen noves opcions que es complementin.
No saben encara les quanties que
rebran els centres, però anirà en funció de les demandes que els centres facin
i la seva justificació.
S’està treballant amb un acord
marc amb una empresa tal com s’ha fet amb el paper.
Les partides màximes seran de 15.000€
per motiu de contractació
7.- ADJUDICACIÓ AT (requisits i titulació)
S’està fent feina amb funció
pública per cercar vies legals per poder millorar l’exigència de titulació i
preparació dels AT.
També estan fent feina per
aconseguir obrir una nova borsa en que ja es contempli aquesta exigència. La
nova borsa serà efectiva depenent de funció pública i de la postura dels
sindicats d’AT, ja que encara que sigui petit el col·lectiu; hi ha 5 sindicats i
ni ells mateixos estan d’acord.
Vaig intervenir per tornar
reivindicar que les AT han de dependre d’educació, perquè això donaria solució
al tema de la titulació i agilitzaria les contractacions (sembla que
aconseguir-ho és com pujar a l’EVEREST).
S’està fent feina amb un nou
document amb instruccions clares en quant a criteris de dotació (com sempre
pensen que els centres no ho tenim clar)
Vaig insistir que hauria de ser
inqüestionable que quan un equip EOEP dictamina una necessitat d’un
professional determinat (AT, Fisio…) heuria de ser un criteri més que vàlid per
Atenció a la diversitat.
Hi ha molta desconfiança cap als
centres i a “les mentides” que molts orientadors diuen per afavorir i ajudar
als centres. (Això varen dir).
Les vaig replicar que si ells
mateixos no es fien dels seus propis equips malament anam.
Les vaig sugerir que si tenen
aquesta desconfiança, creïn un equip multidisciplinar que tingui únicament com
a funció anar pels centres a validar els informes dels orientadors i comprovar
in situ les necessitats dels centres i de l’alumnat; però que sigui una
actuació ràpida, i amb resposta immediata per part de la Conselleria.
Aquí tornam al discurs de sempre,
què el nombre d’AT és tancat (de moment) i que les necessitats sobrevingudes
són impossible de cobrir. Tot depèn de funció pública.
Diuen que l’adjudicació
d’AT és revisable cada any i per això hi ha centres que un any en tenen i
l’altre no. Mos recorden que l’AT és pel centre i no per alumne/a.
Jo entenc que quan
s’adjudica una AT és perquè hi ha un/a alumne/a que ho necessita, però tal com
ho diuen entenc que volen que aquesta AT llavors atengui altres necessitats que
sorgeixen i no només a un/a alumne/a. Varen insistir que hi ha moltes malalties
que no són per tenir AT.
Els criteris deixaran clar que
les AT són per cobrir necessitats biològiques (esfinters, alimentació ) i de
desplaçament. Altres coses són per altres professionals (tampoc responen de
quins professionals parlen ni com arribaran als centre )
8.- MODEL D’ORIENTACIÓ
El nou model d’orientació que
durant aquests anys ha implementat Atenció a la diversitat, ha millorat
“moltíssim” els recursos dels centres (no entenen com nosaltres no ho valoram,
tenim més orientadors, més PTSC, més equips d’intervenció específica, bla,bla,
bla…)
No és possible tenir un PTSC per
cada centre (tema econòmics).
De sobte diuen que els centres
podem fer canvis i en lloc de demanar AD, AL, PT podem demanar un PTSC.
Jo les dic a veure si no saben
que AL, PT, AD són docents i els PTSC no i que es contracten per una altra via.
Queden un poc confusos i aquí acaba la conversa.
A les 13:30h. i he de deixar la
reunió i queden temes pendents de parlar:
COMPRA DE PROVES DE DIAGNOSI I
DOTACIÓ ECONÒMICA ALS CENTRES.
PLA DE RENOVACIÓ/DOTACIÓ D’EQUIPS
INFORMÀTICS.
NORMATIVA ON ES REGULA LA POSSIBILITAT O NO
DE INTERVENCIÓ D’ESPECIALISTES EXTERNS ( privats ) a l’aula amb alumnes NEE.
AUXILIARS DE CONVERSA DE LES
PLACES QUE HAN QUEDAT DESERTES.
ACTUALITZACIÓ DEL DECRET D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I DEL ROC.
A continuació vos passam la informació que ens ha fet arribar ADIPME ( Menorca) dels punts que es varen parlar quan ja no hi era present ADIPMA.:
6. PLA DE RENOVACIÓ/DOTACIÓ EQUIPS
INFORMÀTICS
S’anirà dotant als centres de
pantalles interactives per substituir les PDI.
WIFI escoles connectades- La idea
és que cada alumne tengui el seu dispositiu (bé sigui del centre o bé propi)
d’aquí que s’hagi triat el sistema de credencials per connectar a la wifi. Els
centres on no hi havia fibra òptica són els que han notat molt la millora. (Els
problemes per connectar els mini portàtils, hem de pensar que són dispositius
de l’any 2010 amb aplicacions del 2019, és complicat. Hi ha una actualització
de LINUX que ho permet. S’ha de sol·licitar una actualització massiva)
Altres necessitats particulars de
cada centre s’han de comunicar mitjançant el formulari corresponent (TIC)
8. MODEL D’ORIENTACIÓ CENTRES
Dotació PTSC i dotació econòmica
al centres.
Els representants de la Conselleria recorden
que el mes de maig es va publicar la normativa corresponent al model
d’orientació.
S’està fent una valoració per per
tal de diagnosticar les necessitats. En el cas del IES, una vegada donada la
quota de professorat es poden modificar les places si es valora que per les
característiques del centre és més necessari el perfil de PTSC que
d’orientació. (No augment de quota, sí modificació) En el cas de primària
miraran si també es pot fer (Pens que no és la mateixa situació de quota).
Els centres que tenen assignat un
orientador el pressupost ha augmentat (Hauríem de comprovar-ho), els centres
que el tenen compartit, no. Per tant el tema de les proves de diagnòstic
(WISC...) s’ha de veure com es gestiona. Van tornar a insistir que hi ha
centres amb romanents molt alts i que desprès demanen doblers a la Conselleria. Insisteixen
que els romanents s’han d’invertir.
Van rallar també de la figura
dels TISOC, es fan per assignació directa. No és possible que hi hagi un a cada
IES.
9. NORMATIVA QUE REGULA LA POSSIBILITAT D ’INTERVENCIÓ
DE PROFESSIONALS EXTERNS (privats ) A L’AULA AMB ALUMNAT NESE
S’ha demanat un informe als
serveis jurídics però no sembla que sigui una figura viable (Es veu que hi ha
centres que les famílies han demanat una atenció per part d’un professional privat
dins el centre pagant-lo les mateixes famílies)
10. AUXILIARS DE CONVERSA
De les 320 places que hi havia
concedides s’han pogut cobrir unes 250. En aquest cas, no és per manca de
pressupost sino que no hi ha prou gent disposada a realitzar aquesta tasca. Les
majors dificultats estan a les poblacions petites de Mallorca i Menorca. No
tothom hi vol anar.
El que es farà és que els centres
que no han tingut auxiliar enguany o mitja jornada se’ls donarà puntuació per
anar compensant els centres.
També recomanen que tot d’una que
l’auxiliar es posi en contacte amb el centre, tot i que moltes vegades és
durant l’estiu, se’ls respongui i se’ls ajudi per evitar renúncies.
11. ACTUALITZACIÓ DEL DECRET D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I DEL ROC
Són decrets i per tant és una
normativa que costa d’elaborar. Es preveu treure un esborrany però s’ha de
tenir clar que depenen de la
LOMCE i de la llei educativa, per tant no es preveu que
estiguin aprovats en un termini curt de temps.
Es convocarà la mesa de
directors, demanen que quan es convoqui ja es puguin fer les aportacions
oportunes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada