REUNIÓ D’ADIPMA AMB LA CONSELLERIA D ’EDUCACIÓ
DIA 12-12-2019
Presents: Cap d’inspecció (Antoni Arbós), Cap de planificació
(Antònia Serra), Representants Adipma (Joana M. Mas, Joan Gual, Xisca Coll,
Rosa Antich i Martí Sàez)
(La reunió va tenir lloc al
despatx del cap d’inspecció)
Na Joana Maria inicia la reunió
plantejant la disparitat de criteris que existeixen entre els inspectors per
tal de tractar les mateixes qüestions. Demana unificar criteris per tal de
facilitar les actuacions dels equips directius.
Antoni Arbós: No se podrà arribar
al cent per cent d’unitat de criteris. Sempre hi haurà casos que s’hauran de
tractar d’una manera determinada. Els criteris han de ser els mateixos, però hi
pot haver actuacions particulars (excepcionals) depenent de cada centre.
Proposta general del cap d’inspecció: El Cap d’inspecció facilitarà
el seu correu a la presidenta de l’associació. Quan l’associació trobi que hi
ha una qüestió en la que existeixen disparitat de criteris per part dels
inspectors, la presidenta li ho comunicarà al cap d’inspecció. Aquest, resoldrà
la qüestió responent a la presidenta amb un correu, que també enviarà a TOTS
els inspectors.
Respostes a qüestions concretes:
Mescla de grups: Autonomia de centre. L’opinió que s’ha de tenir en
compte és la de l’equip d’orientació de la Conselleria.
Participació d’equips externs pagats per les famílies: Està pendent
d’un informe jurídic. Actualment no hi pot entrar ningú.
Sortides per l’entorn: Si qualque família demana expressament
autoritzar una activitat concreta, li hem de facilitar. Les sortides que
estiguin contemplades a la PGA
es poden autoritzar amb una única autorització.
Alimentació: La cap de planificació proposa parlar amb en Miquel
Amorós (no sé qui és) per veure si, a través d’unes instruccions, ho poden
regular millor. Si és necessari, també parlaran amb la Conselleria de Salut.
(Durant tota la conversa sobre
aquest tema va sortint el que va passar a La Salle en diferents ocasions. La cap de
planificació ens diu que nos ens preocupem, que cap director es trobarà tot sol
per una qüestió d’aquestes. A continuació s’adreça al cap d’inspecció i li
demana -“O no? Toni?” El cap d’inspecció alça les celles, tira els cos endavant
i contesta -”Jo no ho tenc tan clar. És complicat” Xerram tots posant exemples,
etc.)
La cap de planificació diu que ja
no ho té tan clar. Que troba que no es podrà fer res, però es compromet a
investigar si es pot fer qualque cosa. Deixa ben clar que la responsabilitat
sempre serà dels directors. També es compromet a informar de la decisió que es
prengui abans del dia 19 de maig, data en què entra en vigor el decret
d’alimentació.
Religió: Oferiran 10 centres amb religió islàmica. Els
criteris per seleccionar aquests centres seran els següents:
Tots els centres seran de
Mallorca. De primària i de secundària.
Han de tenir un gran nombre
d’alumnat musulmà.
Ha de ser l’únic centre de la
localitat. (Per exemple: a Sa Pobla hi podria haver religió islàmica a tots els
centres o a cap.)
Els municipis que tenguin centres
concertats estan exclosos.
El professorat ha d’estar titulat
i ha de saber català. (Pel català hi pot haver una “moratòria” de dos anys.)
S’han de respectar els valors del
projecte educatiu del centre.
La llengua d’ensenyament ha de
ser la llengua vehicular del centre.
Els directors haurem de controlar
que es compleixi el currículum, igual que hem de fer amb la resta de matèries.
L’inspector es va mostrar molt
ferm. Inspecció farà observació sobre la integració dels alumnes que facin
religió islàmica per tal que no es produeixi cap regressió. No pot tenir cap
conseqüència social.
Torna sortir la petició i
reforçada pel cap d’inspecció de la necessitat de que la formació
religiosa surti dels centres educatius.
Alumnat amb un llarg període d’absència: Els dos caps pensen que
existeix una normativa. Els hi deim que no hi ha normativa i que cada inspector
té un criteri. Ens demanen si volem una normativa (La cap de planificació diu
que xerrarà amb en Pep (cap d’escolarització)
Ens sembla perfecte. Haurem
d’adaptar el ROF a la normativa. S’ha d’iniciar el protocol d’absentisme a
partir del dia en què no tenguem coneixement d’on és l’alumne/a. No podem donar
un alumne/a de baixa si no sabem on és.
ACIS: Entre els diferents departaments de la Conselleria tenen
disparitat de criteris. No es posen d’acord sobre quins alumnes en poden tenir.
La llei diu que les AC es poden fer als alumnes NEE, però no deixa clar si els
altres alumnes també en poden tenir. Han demanat un informe a serveis jurídics.
ATE: Ens enviaran un nou protocol molt més reduït sobre quan es pot
demanar un ATE. Els ATE depenen de Funció pública. Segons la cap de
planificació, a la
Conselleria no l’interessa portar la gestió dels ATE.
Mestres “incompetents”: Implicar l’inspector. Amb una falta lleu,
surten de la llista un any. Amb una falta greu, surten dos anys. Els dos caps
de la conselleria reconeixen que és una qüestió de difícil solució.
Tema principal d’inspecció del
proper semestre: La coordinació primària-secundària. Se’ns convocarà a una
reunió a tots els directors, a principis de febrer, per tal d’explicar-nos com
s’ha de fer aquesta coordinació. Ens avança que tindrà a veure amb les
programacions.
Nosaltres hem de saber quins són
els mínims competencials que ha de saber un/a alumne/a en acabar sisè i, els de
secundària, hauran de saber què és el que podran exigir als alumnes que arriben
a l’IES. (La Cap
de planificació comenta que “no va per vosaltres. M’heu entès?”)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada