Els directors dels
centres públics d’educació infantil i primària d’ADIPMA, reunits en assemblea el dia 17 de
setembre, volem respondre a les declaracions del secretari autonòmic d’educació
qui el passat 15 de setembre va manifestar que els docents que no varen fer
vaga aquest dia donen suport a la política educativa del president Bauzà.
Els directors de
l’assemblea volem expressar que tot i no haver fet vaga, ja que formam part
dels serveis mínims dictats per la Conselleria, no estam d’acord amb la política
educativa de la nostra Conselleria d’Educació.
- En aquests moments molts de centres de les nostres illes no tenen els seus projectes TIL aprovats ni pel claustre, ni per direcció, a més de no comptar amb informe favorable del Departament d’Inspecció, tot i que compleixen amb el còmput horari mínim setmanal de l’annex 1 de l’Ordre del 9 de maig del 2014. Desconeixem els motius pels quals PTILS amb informe favorable el curs 13-14 i avalats pel dictamen núm. 42/2014 del Consell Consultiu, relatiu a l’Ordre de 9 de maig de 2014, aquest curs actual no han rebut el vistiplau del Departament d’Inspecció. Pensam que la normativa no hauria d’estar subjecte a interpretacions subjectives. És a dir, hem començat el curs escolar sense saber amb certesa en quines llengües hem d’impartir les diferents àrees i desconeixent si s’hauran de fer canvis en els horaris (que la Conselleria ens exigeix haver introduït al GESTIB abans de dia 25 de setembre) i en els llibres de text que les famílies ja han comprat.
- Els equips directius ens hem hagut d’assabentar pels mitjans de comunicació del cessament dels inspectors interins i no tenim constància que s’hagin nomenat nous inspectors per donar respostes efectives i immediates als problemes que sorgeixen als centres educatius.
- Aquest mes de setembre als nivells de 1r, 3r i 5è entra en vigor la nova llei d’educació, LOMQUE, i les instruccions per a aquest curs no tenen en consideració aquesta nova llei, fet que genera incertesa, tenint en compte a més que el nou currículum de les Illes Balears es va publicar el mes de juliol.
- La convivència de dues lleis i del Decret TIL fa que a l’hora d’elaborar els horaris es produeixin moltes discrepàncies i que els criteris pedagògics hagin de passar a darrer terme.
- Per acabar volem denunciar, una vegada més, la manca d’actitud negociadora dels representants de la Conselleria cap als equips directius i cap a tota la comunitat educativa en general.
Com a directors que som sabem per experiència que els projectes educatius
que neixen des de la imposició, a base de decrets i lleis i que no compten amb
el suport dels professionals que els han de desenvolupar són projectes que
tenen moltes probabilitats de fracassar.
Per tot això, no estam
d’acord amb la política educativa del nostre Govern i, una vegada més, demanam
als seus representants, per al bé de tota la comunitat educativa, un diàleg
real, consens i respecte a l’autonomia
pedagògica, d’organització i de gestió, així com autonomia per elaborar,
aprovar i executar un projecte educatiu i lingüístic que tengui en compte les
característiques de l’entorn social i cultural dels centres, tal com s’està
fent a totes les escoles de les Illes Balears.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada