Pàgines

dilluns, 16 de desembre del 2019

REUNIÓ D’ADIPMA AMB LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ





REUNIÓ D’ADIPMA AMB LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ
DIA 12-12-2019
Presents: Cap d’inspecció (Antoni Arbós), Cap de planificació (Antònia Serra), Representants Adipma (Joana M. Mas, Joan Gual, Xisca Coll, Rosa Antich i Martí Sàez)

(La reunió va tenir lloc al despatx del cap d’inspecció)

Na Joana Maria inicia la reunió plantejant la disparitat de criteris que existeixen entre els inspectors per tal de tractar les mateixes qüestions. Demana unificar criteris per tal de facilitar les actuacions dels equips directius.

Antoni Arbós: No se podrà arribar al cent per cent d’unitat de criteris. Sempre hi haurà casos que s’hauran de tractar d’una manera determinada. Els criteris han de ser els mateixos, però hi pot haver actuacions particulars (excepcionals) depenent de cada centre.

Proposta general del cap d’inspecció: El Cap d’inspecció facilitarà el seu correu a la presidenta de l’associació. Quan l’associació trobi que hi ha una qüestió en la que existeixen disparitat de criteris per part dels inspectors, la presidenta li ho comunicarà al cap d’inspecció. Aquest, resoldrà la qüestió responent a la presidenta amb un correu, que també enviarà a TOTS els inspectors.

Respostes a qüestions concretes:

Mescla de grups: Autonomia de centre. L’opinió que s’ha de tenir en compte és la de l’equip d’orientació de la Conselleria.

Participació d’equips externs pagats per les famílies: Està pendent d’un informe jurídic. Actualment no hi pot entrar ningú.

Sortides per l’entorn: Si qualque família demana expressament autoritzar una activitat concreta, li hem de facilitar. Les sortides que estiguin contemplades a la PGA es poden autoritzar amb una única autorització.

Alimentació: La cap de planificació proposa parlar amb en Miquel Amorós (no sé qui és) per veure si, a través d’unes instruccions, ho poden regular millor. Si és necessari, també parlaran amb la Conselleria de Salut. 
(Durant tota la conversa sobre aquest tema va sortint el que va passar a La Salle en diferents ocasions. La cap de planificació ens diu que nos ens preocupem, que cap director es trobarà tot sol per una qüestió d’aquestes. A continuació s’adreça al cap d’inspecció i li demana -“O no? Toni?” El cap d’inspecció alça les celles, tira els cos endavant i contesta -”Jo no ho tenc tan clar. És complicat” Xerram tots posant exemples, etc.) 
La cap de planificació diu que ja no ho té tan clar. Que troba que no es podrà fer res, però es compromet a investigar si es pot fer qualque cosa. Deixa ben clar que la responsabilitat sempre serà dels directors. També es compromet a informar de la decisió que es prengui abans del dia 19 de maig, data en què entra en vigor el decret d’alimentació.

Religió:  Oferiran 10 centres amb religió islàmica. Els criteris per seleccionar aquests centres seran els següents:
Tots els centres seran de Mallorca. De primària i de secundària.
Han de tenir un gran nombre d’alumnat musulmà.
Ha de ser l’únic centre de la localitat. (Per exemple: a Sa Pobla hi podria haver religió islàmica a tots els centres o a cap.) 
Els municipis que tenguin centres concertats estan exclosos.
El professorat ha d’estar titulat i ha de saber català. (Pel català hi pot haver una “moratòria” de dos anys.)
S’han de respectar els valors del projecte educatiu del centre.
La llengua d’ensenyament ha de ser la llengua vehicular del centre.
Els directors haurem de controlar que es compleixi el currículum, igual que hem de fer amb la resta de matèries.

L’inspector es va mostrar molt ferm. Inspecció farà observació sobre la integració dels alumnes que facin religió islàmica per tal que no es produeixi cap regressió. No pot tenir cap conseqüència social.
Torna sortir la petició i reforçada pel cap d’inspecció de la necessitat de que la formació religiosa  surti dels centres educatius.

Alumnat amb un llarg període d’absència: Els dos caps pensen que existeix una normativa. Els hi deim que no hi ha normativa i que cada inspector té un criteri. Ens demanen si volem una normativa (La cap de planificació diu que xerrarà amb en Pep (cap d’escolarització)
Ens sembla perfecte. Haurem d’adaptar el ROF a la normativa. S’ha d’iniciar el protocol d’absentisme a partir del dia en què no tenguem coneixement d’on és l’alumne/a. No podem donar un alumne/a de baixa si no sabem on és.

ACIS: Entre els diferents departaments de la Conselleria tenen disparitat de criteris. No es posen d’acord sobre quins alumnes en poden tenir. La llei diu que les AC es poden fer als alumnes NEE, però no deixa clar si els altres alumnes també en poden tenir. Han demanat un informe a serveis jurídics.
ATE: Ens enviaran un nou protocol molt més reduït sobre quan es pot demanar un ATE. Els ATE depenen de Funció pública. Segons la cap de planificació, a la Conselleria no l’interessa portar la gestió dels ATE. 

Mestres “incompetents”: Implicar l’inspector. Amb una falta lleu, surten de la llista un any. Amb una falta greu, surten dos anys. Els dos caps de la conselleria reconeixen que és una qüestió de difícil solució.

Tema principal d’inspecció del proper semestre: La coordinació primària-secundària. Se’ns convocarà a una reunió a tots els directors, a principis de febrer, per tal d’explicar-nos com s’ha de fer aquesta coordinació. Ens avança que tindrà a veure amb les programacions. 
Nosaltres hem de saber quins són els mínims competencials que ha de saber un/a alumne/a en acabar sisè i, els de secundària, hauran de saber què és el que podran exigir als alumnes que arriben a l’IES. (La Cap de planificació comenta que “no va per vosaltres. M’heu entès?”)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada